Service & Contact

Hoe kunnen we u helpen?

Op deze pagina vindt u de veelgestelde vragen. U kunt gemakkelijk naar het betreffende onderwerp navigeren en daar de relevante vragen raadplegen. Niet gevonden wat u zocht? Neem dan contact met ons op.

Veiligheid en privacy

Valt mijn spaarsaldo onder het depositogarantiestelsel (DGS)?

Ja, het spaargeld op uw beleggingsrekening bij Evi van Lanschot valt onder het depositogarantiestelsel. Uw belegde vermogen valt niet onder het depositogarantiestelsel. Dit wordt door de wet Giraal effectenverkeer en het Beleggerscompensatiestelsel beschermd. 

 

Hoe gaan jullie om met mijn persoonsgegevens?

Evi van Lanschot gaat zorgvuldig om met uw gegevens en zorgt ervoor dat elke verwerking van gegevens voldoet aan de toepasselijke wet- en regelgeving.

Hoe lang bewaren jullie mijn gegevens?

Wij zijn voor de belastingdienst verplicht om rekeninggegevens te bewaren tot 7 jaar na het beëindigen van de rekening. Daarna verwijderen wij automatisch uw gegevens.

Is het veilig om via Evi online te beleggen?

Online beleggen via Evi is veilig. Wij hebben geïnvesteerd in de beveiliging van onze website en app. Zo voorkomen we dat onbevoegden toegang krijgen tot uw rekeningen en kunt u via een veilige verbinding online beleggen.

Een beveiligde toegang tot Mijn Evi

U kunt uitsluitend toegang krijgen tot Mijn Evi met uw persoonlijke inloggegevens. Uw wachtwoord is alleen bij u bekend. Bewaar dit wachtwoord zorgvuldig.

Beveiligde verbinding

Als u inlogt, wordt een beveiligde verbinding tot stand gebracht tussen uw computer en het systeem van Evi. Hiervoor maakt Evi gebruik van SSL-technologie. Met behulp van een SSL-verbinding worden gegevens die tussen uw computer en Evi worden verzonden, beveiligd met een versleuteling. Deze sleutel is aanwezig in het certificaat dat uw browser ontvangt, zodra u klikt op de inlogpagina van internetbankieren. U kunt dit zien aan het groene, gesloten ‘slotje’ dat voor de URL in de adresbalk verschijnt wanneer u Mijn Evi opent. Dit certificaat garandeert onder meer de identiteit van de website. De SSL-technologie heeft zich in de praktijk al ruimschoots bewezen.

Overboeking

Daarnaast kunnen wij alleen geld overschrijven naar de vaste tegenrekening die u hebt opgegeven. Deze tegenrekening staat op dezelfde naam als uw Evi rekening. Het is niet mogelijk om geld over te schrijven van Evi naar derden.

Is mijn geld veilig belegd bij Evi?

Voor de bescherming van uw vermogen kunt u gebruik maken van verschillende regelingen. Evi is een telg uit de ruim 280 jaar oude Van Lanschot-familie, en net als Van Lanschot Kempen valt Evi onder het depositogarantiestelsel, het beleggerscompensatiestelsel en de bescherming van de Wet giraal effectenverkeer. De manier waarop uw vermogen wordt beschermd is verschillend. De eerste twee stelsels werken met een vergoeding. Dit betekent dat u bij faillissement van Evi mogelijk in aanmerking komt voor een vergoeding tot een bepaald maximum. Ga naar de website van Van Lanschot Kempen voor meer informatie over het depositogarantiestelsel, het beleggerscompensatiestelsel en bescherming van uw beleggingen door de Wet giraal effectenverkeer.

 

Ik krijg een melding dat er geen beveiligde verbinding is. Wat kan ik hieraan doen?

Waarschijnlijk maakt u gebruik van een programma met een zogenaamde ‘Bankierbeveiliging’, zoals F-secure. Het kan voorkomen dat het programma de Evi inlogpagina niet herkent, terwijl dit wel zal moeten. U kunt met de extensies van uw browser de Bankierbeveiliging uit- en aanzetten. Meestal is het probleem hiermee opgelost. Dit kunt u als volgt doen:

Via Google Chrome:

  • Klik op het browsermenu (de 3 verticale stippen) rechtsboven in uw scherm.
  • Kies voor ‘meer hulpprogramma’s’ en vervolgens voor ‘extensies’.
  • Naast het bankierbeveiligingsprogramma ziet u dan een schuifje staan.
  • Schuif deze uit en vervolgens weer aan.

Via Firefox:

  • Klik op het browsermenu (de 3 strepen) rechtsboven in uw scherm.
  • Kies in het menu voor ‘Add-ons’.
  • Schakel de Add-on van het bankierbeveiligingsprogramma uit en vervolgens weer in.

Via Internet Explorer:

  • Open het browsermenu (het tandwieltje) rechtsboven in uw scherm
  •  Kies in het menu voor ‘Invoegtoepassingen beheren’.
  • Selecteer het bankiersbeveiligingsprogramma.
  • chakel het programma uit en daarna weer in door op de knop ‘Uitschakelen’ en vervolgens ‘Inschakelen’ te klikken.

U kunt ook rechtstreeks naar de inlogpagina gaan door het volgende in uw adresbalk in te vullen: https://mijn.evivanlanschot.nl

Contact met Evi

Bel ons

Neem contact op met onze klantenservice via: 020 354 45 45

Stuur een e-mail

Neem contact op met onze klantenservice via: info@evivanlanschot.nl

3.21.105.46