Service & Contact

Hoe kunnen we u helpen?

Op deze pagina vindt u de veelgestelde vragen. U kunt gemakkelijk naar het betreffende onderwerp navigeren en daar de relevante vragen raadplegen. Niet gevonden wat u zocht? Neem dan contact met ons op.

Geld inleggen, overschrijven en opnemen

Hoe schrijf ik geld over naar mij Evi-Rekening?

De manier waarop u geld kunt overschrijven naar uw Evi-rekening, hangt af van het type Evi-rekening dat u heeft. Klik hieronder op het Evi-product dat voor u van toepassing is om de juiste overschrijfinstructies te bekijken.

Wanneer verwerkt Evi mijn aankoopopdracht als er vandaag geld op mijn rekening staat?

Evi kan uw aankoopopdracht alleen verwerken als u geld op uw Spaar- of Beleggingsrekening heeft staan.

  • Aankoopopdrachten die Evi ontvangt vóór 14:00 uur (op een beursdag) worden vandaag naar de beurs gestuurd en de volgende dag verwerkt.
  • Aankoopopdrachten die na 14:00 uur worden ontvangen, worden op de eerstvolgende beursdag verwerkt.
  • Feestdagen en weekenden kunnen aankoop opdrachten vertragen.

Meer informatie over de verwerking en uitvoering van aankoopopdrachten kunt u vinden in het Reglement Stichting Beleggersgiro Van Lanschot Kempen.

Wanneer verwerkt Evi mijn verkoopopdracht als ik vandaag een opdracht opgeef?

Verkoopopdrachten die vóór 14:00 uur (op een beursdag) worden ontvangen, worden dezelfde dag naar de beurs gestuurd en de volgende dag verwerkt.

Verkoopopdrachten die na 14:00 uur worden ontvangen, worden verwerkt op de eerstvolgende beursdag.

Feestdagen en weekenden kunnen de verkoopopdrachten vertragen.

Meer informatie over de verwerking en uitvoering van verkoopopdrachten vindt u in het Reglement Stichting Beleggersgiro Van Lanschot Kempen.

Wanneer wordt mijn geld op mijn Evi Spaarrekening bijgeschreven als ik vandaag geld overschrijf vanaf mijn tegenrekening?

Uw overschrijving is dezelfde dag zichtbaar op uw rekening.

Wanneer zie ik dat mijn geld is bijgeschreven op mijn tegenrekening als ik vandaag geld overschrijf vanaf mijn Evi Spaarrekening?

Het bedrag wordt op dezelfde dag bijgeschreven op uw tegenrekening, mits u de opdracht vóór 13:30 uur plaatst.

Het bedrag dat ik heb ontvangen is anders dan toen ik verkocht. Hoe komt dat?

Op het moment van de verkoopopdracht is de definitieve koers van uw beleggingen nog niet bekend. Uw verkoopopbrengst kan hierdoor afwijken van de getoonde portefeuillewaarde op het moment van uw verkoop. Uw opbrengst kan dus lager, maar ook hoger uitvallen.

Hoe schrijf ik geld over naar mijn tegenrekening?

U kunt uw geld overschrijven naar uw tegenrekening via uw persoonlijke omgeving. Dit kan met een verkoopopdracht of opname vanaf uw spaargedeelte.

Hoe stel ik maandbeleggen in en hoe kan ik maandbeleggen wijzigen?

U kunt maandbeleggen per rekening instellen in de Mijn Evi- app. Log in en selecteer bovenaan in het menu de rekening die u wilt gebruiken. Ga vervolgens naar 'Beleggen', 'Opdrachten', bovenaan de pagina selecteert u Maandbeleggen.

Wijzigt u Maandbeleggen minimaal 7 werkdagen voor de nieuwe incassodatum, dan wordt de wijziging nog dezelfde maand doorgevoerd. Geeft u de wijziging later door, dan wordt deze de volgende maand verwerkt.

Wilt u Maandbeleggen stopzetten? Kies dan voor Machtiging intrekken en bevestig de wijziging in de pop-up die verschijnt.

De maandelijkse incasso wordt rond de 26ste van elke maand van uw tegenrekening afgeschreven. Valt dit in een weekend, dan verschuift de incassodatum naar de eerstvolgende werkdag. In december kan de incasso eerder plaatsvinden vanwege de feestdagen.

Kan ik op ieder moment geld onttrekken van mijn beleggingsrekening?

Bij alle Evi-rekeningen, behalve bij Evi Pensioen, kunt u (een deel van) uw beleggingen verkopen. Maar weet wel, beleggen doet u eigenlijk voor de lange termijn, zodat uw vermogen alle kans krijgt om te groeien.

Waarom kan ik minder opnemen dan mijn huidige spaartegoed?

Het bedrag dat u kunt opnemen kan lager zijn dan uw spaartegoed vanwege gereserveerde dienstverleningskosten. Daarnaast hebben opbrengsten uit verkopen een verwerkingstijd van 3 tot 5 werkdagen voordat ze kunnen worden opgenomen.

Contact met Evi

Bel ons

Neem contact op met onze klantenservice via: 0800-1971

Stuur een e-mail

Neem contact op met onze klantenservice via: klantenservice@evivanlanschot.nl

18.222.161.57